Články, novinky, aktivity
Bezpečnost ve výtazích, život v TG Services a mnohé další.
Dvojcestná komunikace ve výtazích a jak ji vidí zákon
Praha, 18.06.2024
Výtahy již nesmí být němé stroje, každá výtahová kabina musí umět hovořit a naslouchat. Bezpečnostní standard a požadavek na vybavení výtahové klece dvoucestným komunikačním zařízením je nyní i uzákoněn.
- Diversifikace služeb ve světě výtahů
Výtahy určené pro dopravu osob musí být podle nařízení vlády č. 193/2022 Sb. 5.3.2. vybaveny dvojcestným komunikačním zařízením. S tím roste i poptávka po centrech tísňového volání s nepřetržitým provozem, která přijímají a zpracovávají technické zprávy a nouzové hovory.
Obdobná regulace s jiným názvem TRBS 3121 3.4.3 vč. BetrSichV platí v Německu již od roku 2018 a vedla mnoho výtahářských firem ke změně konceptu svého podnikání. Portfolio se diversifikovalo a vznikly specializované firmy. Jedni zajišťují servis, modernizaci a opravy, druzí přijímají kontrolní i nouzové hovory z výtahu, třetí vysvobozují uvězněné osoby. S ohledem na aktuální legislativu se dá takový vývoj očekávat i u nás.
- Dvojcestná komunikace jako standard
V úvodu zmiňovaná právní úprava nově stanovuje provozovateli výtahu povinnost mít výtah napojen na službu dozoru. Musí se jednat o stálou službu s nepřetržitým provozem, která s kabinou výtahu může kdykoli navázat spojení. Mluvíme zde o dvoucestném zařízení – voláme z kabiny, voláme do kabiny. V hojné míře již takto výtahové klece pro převážení osob vybavené jsou.
Jedná se bezesporu o krok kupředu a doufejme, že časy, kdy se uvěznění pasažéři domáhali pomoci křikem nebo zvonečkem prozváněli němou chodbu, jsou již navždy minulostí.
- Příjem nouzového volání z kabiny
Nově uzákoněná povinnost, která požaduje nepřetržité spojení s výtahem, volá po profesionálním řešení. Dispečerských center specializovaných výhradně na výtahy není mnoho. Firma, která má v Česku jako hlavní činnost zajišťování komunikace s výtahy, je podle všeho jen jedna – TG Services s.r.o.
Firma TG Services otevřela českou pobočku začátkem roku 2023 a od dubna tohoto roku nabízí plnohodnotné služby řídícího střediska pro tísňová a servisní volání. Dohledové centrum funguje nepřetržitě a disponuje týmem zkušených operátorů, kteří mluví česky, německy i anglicky a jsou schopni v případě potřeby zajistit okamžitou pomoc lidem uvězněným ve výtahové kleci.
- Pokud hledáte plnohodnotné zastoupení pro příjem technických a tísňových volání nebo poptáváte jenom dočasný záskok, neváhejte se na nás obrátit. Nabídneme řešení, vypracujeme cenovou nabídku, jsme pružní, rychlí a spolehliví.
TG Services se představuje
Praha, 13.05.2024
Jsme první dohledové centrum v České republice specializující se na dvoucestnou komunikaci z výtahů.
Provozujeme 24/7 obsazené dohledové a poplachové centrum, které organizačně, technologicky i personálně vychází ze současného mezinárodního standardu. Náš pult centrální ochrany přijímá nouzová volání z výtahů, zpracovává technické a kontrolní zprávy. Vynikáme spokojenou zákaznickou základnou, velmi rychlým přijímáním hovoru a vstřícným a přátelským jednáním.
TG Services provozuje dohledová centra v Praze, Düsseldorfu a Crailsheimu a aktuálně spravuje cca. 38.000 výtahů. Našimi zákazníky jsou soukromé osoby, bytové domy a veřejné instituce, ale i nadnárodně činné společnosti. Naše služby cílí i na servisní firmy, které dispečinkem 24/7 nedisponují.
TG Services náleží do německé skupiny TGE* a v oboru nouzového volání působí od roku 2015. Na začátku roku 2023 jsme otevřeli českou pobočku v centru Prahy s cílem vyslyšet poptávku po našich službách i v srdci Evropy.
Naši operátoři mluví česky, německy i anglicky.