Tísňové volání z výtahu
a vyprošťování uvězněných osob
Uvěznění ve výtahu – hororový scénář pro uživatele.
Když používáte výtah, mělo by to být vždy s vědomím, že v nouzovém případě máte k dispozici tísňové volání z výtahu, jehož prostřednictvím si můžete přivolat pomoc. Toto zařízení má obvykle podobu tlačítka ve výtahu, jehož stisknutím se spojíte s centrem tísňového volání. Centrum tísňového volání pak může zorganizovat pomoc, pokud například uvíznete ve výtahu nebo se vyskytnou jiné problémy.
Pro provozovatele výtahů je důležité, aby v každém výtahu pro přepravu osob byl instalován funkční obousměrný komunikační systém, tzn. vhodné zařízení nebo telefon pro tísňové volání se spolehlivým spojením s centrem tísňového volání.
Výtah se nesmí provozovat bez funkčního systému nouzového volání.
Abyste zajistili bezpečnost uživatelů výtahu a vyhnuli se rovněž právním důsledkům, měli byste si najmout spolehlivého partnera, který provozuje centrum tísňového volání s nepřetržitým provozem (tzn. 24 hodin denně, 7 dní v týdnu). Vedle toho musí být spolehlivě zajištěno případné vyproštění osob – organizování vyproštění osob zajišťujeme na celostátní úrovni prostřednictvím kvalifikovaných partnerů, kteří budou s vaším výtahem dobře seznámeni.
Naše služby
- Centrum tísňového volání z výtahů s nepřetržitým provozem
- Vyprošťování osob prostřednictvím místních kvalifikovaných a vyškolených partnerů
- Pravidelná monitorovací volání v rámci testu funkčnosti
- Splnění všech zákonných požadavků ohledně tísňového volání
- Dokumentace v souladu s právními předpisy
- Přímé obousměrné hlasové spojení mezi kabinou a centrem tísňového volání
- Oslovení a uklidnění uvězněných osob prostřednictvím centra tísňového volání
- Nejméně každé tři dny kontrola telefonického spojení podle ČSN EN 81-28+AC
- Zajištěné fungování – i při výpadku proudu (díky nouzovému napájení)
- Individuální plány opatření na míru zákazníkovi
- Dodávka trezoru na klíče, volitelně také montáž
- Převzetí povinností spojených s vyprošťováním uvězněných osob v případě připojení k centru tísňového volání společnosti TGS
- Individuální plán opatření pro váš výtahový systém
- Snížení rizika odpovědnosti provozovatelů
Podporujeme provozovatele při vybavování výtahů zařízeními pro tísňové volání, resp. při výměně vadných zařízení, a nabízíme osvědčenou, vyspělou a robustní techniku pro tísňová volání od naší partnerské společnosti Telegärtner Elektronik!
Předpisy
Hlavními předpisy v oblasti tísňového volání jsou 95/16/ES směrnice Evropského parlamentu a Rady (výtahy), zákon č. 250/2021 Sb. o bezpečnosti práce v souvislosti s provozem vyhrazených technických zařízení a o změně souvisejících zákonů, nařízení vlády 193/2022 o vyhrazených technických zdvihacích zařízeních a požadavcích na zajištění jejích bezpečnosti, nařízení vlády 194/2022, norma ČSN 27 4002 bezpečnostní předpisy pro výtahy - provoz a servis výtahů, norma ČSN EN 50518 dohledová a poplachová přijímací centra a norma ČSN EN 81-28+AC bezpečnostní předpisy pro konstrukci a montáž výtahů – výtahy pro dopravu osob a nákladů.
Pokud máte další dotazy nebo potřebujete pomoc, neváhejte a kontaktujte nás.
Rádi vám pomůžeme!